2010-10-24 Το άρθρο στην εφημερίδα "τύπος ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ"
Ρεκτιφιέ:
Η λείανση και η επιδιόρθωση των κυλίνδρων μιας μηχανής εσωτερικής καύσης, π.χ.: «έδωσα το αυτοκίνητο για ρεκτιφιέ» ήταν η επίσημη επεξήγηση της έννοιας στο διαδικτυακό λεξικό. Πόσες και πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει ή διαβάσει τις φράσεις «η ομάδα θέλει ρεκτιφιέ» ή «θα κάνω ρεκτιφιέ στη ζωή μου».
Ολα αυτά με έκαναν να ψάξω για ένα επάγγελμα τόσο παλιό όσο και ξεχασμένο. Η περιήγησή μου στο Διαδίκτυο με έκανε να βρω αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα για το επάγγελμα και για ένα χώρο που απασχολεί αρκετές εκατοντάδες εργαζομένους σε όλη την Ελλάδα.
Ο κλάδος του ρεκτιφιέ μηχανών εσωτερικής καύσεως αλλά και του ρεκτιφιέ καπακιών είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ του ιδιώτη, του συνεργείου αλλά και του εμπόρου ανταλλακτικών.
Ο ιδιώτης, αντιμετωπίζοντας ένα πρόβλημα στον κινητήρα του ή θέλοντας να βελτιώσει τις επιδόσεις του, καταφεύγει στο συνεργείο του, το οποίο με τη σειρά του στέλνει τη μηχανή στο ρεκτιφιέ για τον απαραίτητο έλεγχο και την επισκευή. Εκεί, μια μηχανή που καίει λάδια, μια μηχανή προβληματική ή «πεσμένη», όπως λένε, αναζωογονείται και γίνεται καινούργια. Όχι σαν καινούργια, αλλά ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ. Και μιλάμε για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, φορτηγά, τρακτέρ, μηχανές θαλάσσης και οποιαδήποτε άλλη μηχανή εσωτερικής καύσης υπάρχει.
Ρεκτιφιέ στον κύλινδρο, στο στρόφαλο, στον εκκεντροφόρο, πλάνισμα, φρεζάρισμα στα καπάκια, είναι μερικές μόνο από τις εργασίες που μπορεί να επιτελέσει ένα ρεκτιφιέ. Και αν συνυπολογίσουμε και τα νέα ανταλλακτικά που θα μπουν μέσα (έμβολα, κουζινέτα, ελατήρια, βαλβίδες κ.λπ.) τότε το αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακό. Και όπως εύκολα μπορεί κάποιος να αντιληφθεί, είναι προτιμότερο κάποιος να επισκευάσει το δικό του κινητήρα που ξέρει τι χρήση τού έχει κάνει και πόσα χιλιόμετρα έχει διανύσει, από το να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο κινητήρα που ίσως να έχει μετρήσει διπλάσια χιλιόμετρα, αλλά θα έχει πλυθεί και θα είναι καλογυαλισμένος.
Ο παλιός είναι αλλιώς...
Επίσης, είναι αναφαίρετο δικαίωμα του οποιουδήποτε να αγοράσει ένα νέο αυτοκίνητο ή να επισκευάσει το παλιό του, χωρίς να αναγκάζεται από οποιαδήποτε υπουργική απόφαση σε απόσυρση ή μέσω της αύξησης των τελών κυκλοφορίας των παλαιών αυτοκινήτων. Ούτως ή άλλως, όλοι μάθαμε πως η απόσυρση δεν έγινε για τους σκοπούς που οι ιθύνοντες ευαγγελίζονταν (π.χ. προστασία του περιβάλλοντος), αλλά για να πουληθούν νέα αυτοκίνητα. Και το χειρότερο όλων; Ολα τα μηχανικά μέρη των αποσυρμένων αυτοκινήτων -ακόμα και οι κινητήρες- ξαναμπήκαν στην αγορά μέσω πώλησης από τους επιτήδειους (υπάρχει σχετικό άρθρο σε προηγούμενο τεύχος).
Είναι αυταπόδεικτο ότι τα οφέλη από έναν παλαιό επισκευασμένο κινητήρα είναι πολλά. Καταρχήν, με ένα λογικότατο κόστος έχεις ξανά το δικό σου κινητήρα ολοκαίνουργιο και το αυτοκίνητό σου να «πετάει» σαν καινούργιο. Οι επισκευασμένοι κινητήρες δεν μολύνουν το περιβάλλον, γιατί η εκπομπή ρύπων τους είναι απειροελάχιστη.
Ο επισκευαστικός κλάδος που απασχολεί χιλιάδες εργαζομένους δεν πλήττεται σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που περνάμε όλοι μας. Το τεράστιο stock των ανταλλακτικών των εμπορικών μαγαζιών χρησιμοποιείται και δεν μαραζώνει στα ράφια.
Οι «ειδικοί»
Η Ομοσπονδία Βιοτεχνών Ρεκτιφιέ Ελλάδος (με πρόεδρο τον Ράπτη Αθανάσιο) έχει οργανωθεί πλέον και έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου. Απαρτίζεται από 6 σωματεία - μέλη με έδρα την Αθήνα:
- Αττική (πρόεδρος Γαβριήλ Μάκης),
- Βόρεια Ελλάδα (πρόεδρος Καπάρας Γεώργιος),
- Κρήτη (πρόεδρος Χατζηδάκης Μιχάλης),
- Θεσσαλία (πρόεδρος Σακελλαρόπουλος Νίκος),
- Θράκη (πρόεδρος Κοταρίδης Κώστας),
- Πελοπόννησος - Δυτική Ελλάδα (πρόεδρος Λαϊνάς Νίκος).
Αριθμεί 220 μέλη με πολύπλευρες δραστηριότητες. Οι επαφές της με τα αρμόδια υπουργεία για τους σκοπούς της ομοσπονδίας είναι συχνές.
Πρόσφατα προωθήθηκε και η πιστοποίηση του επαγγέλματος, ένα όνειρο ζωής για τον κλάδο. Το project είναι έτοιμο, έχει προωθηθεί ήδη σε όλα τα σωματεία - μέλη και οι πρώτες πιστοποιήσεις για τον κλάδο είναι γεγονός. Κάθε ρεκτιφιέ που το επιθυμεί μπορεί να μπει στη διαδικασία ποιοτικού ελέγχου (εργαλεία μηχανήματα, συνθήκες υγιεινής κ.λπ.) και, σε συνεργασία με το σωματείο στο οποίο ανήκει και με την εποπτεία της ομοσπονδίας, μπορεί να πάρει την απαραίτητη πιστοποίηση επαγγέλματος που πλέον είναι αναγκαία για κάθε συναλλαγή με το Δημόσιο και φυσικά συμβάλλει στην αναβάθμιση όλου του κλάδου των ρεκτιφιέ.
Στο site της ομοσπονδίας (www.οβρε.gr) μπορείτε να βρείτε πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τον κλάδο αλλά και με όλα τα κατά τόπους ρεκτιφιέ ανά το πανελλήνιο με διευθύνσεις και τηλέφωνα αλλά και υβριδικό χάρτη με γραφική απεικόνιση των μελών.
ΠΗΓΗ: Ελεύθερος Τύπος
SITE: http://www.e-typos.com
ΕΝΘΕΤΟ: http://www.e-typos.com/entheta/12/road20101024pp.pdf